3- Aptallar için Tarımsal Ar-Ge Projesi, Bölüm 3

Nerede kalmıştık? radyo. Bir kaç tane radyo aldın, bunlar bluetooth, düşük frekans, yüksek frekans, wifi ve diğerleri.

Bluetooth zaten bir işe yaramıyor diyerek kafadan eledin, neden? Eşleşme süresi var falan filan. Düşük frekans? Uzağa gönderiyor, analog teknoloji, veriyi gönderip göndermediğini bilmiyorsun alıp almadığını da. Yüksek frekans bir cihaz buldun bir ihtimal çalışıyor ama pahalı be kardeşim. Wifi? Düşman başına.

Geriye kaldı diğeri. Peki bu diğeri işe yarayacak mı? bazı repolarda buldugun kodları kurcaladın, denedin birşeyler ve eh işte veri alıp gönderiyorsun, bir prototip yaptın ve oturdugun şehirde, ana caddede, bir arkadaşına (65 yaşında falan) bir kutu verdin, yolun bir köşesinde duruyor, sen de başladın yürümeye, birbirinize ping atıyorsunuz, veri paketi bir yerden sonra bir gidiyor bir gitmiyor, mesafe ne kadar 300 metre falan.

E bu radyonun daha güçlüsü yok mu? Sonuçta o (bir şey derdim de ayıp olur şimdi) sera bölüme uzak ve veriyi aktarman gerekiyor çünkü anahtar sorunu var. şans bu ya, varmış güçlüsü ama pille çalışacak bir sistemden elektrikle çalışacak bir sisteme dönüşmesi gerekiyor.

Serada elektrik var mı? var, kullanabilir misin? Halen büyük soru işareti. Neyse, başladın sonuçta bir şeye ve bir kaç tane arduino üzerine bir kaç tane nem ve sıcaklık sensörü bağlayıp, radyoyu da takıp veri aktarmaya atmaya tutmaya başladın. Peki burada bitti mi? hayır.

Neden? Çünkü hepsi usb ile bilgisayara bağlı. Pille çalıştırmayı denedin mi? dene bakalım ne kadar dayanacak piller. Neyse, pilleri taktın ve denemeye başladın, baktın ki 4 tane AA pil 2 gün anca yetiyor. Baya ciddi bir akım çekiyor bu ufak oyuncaklar.. e o zaman ne olacak?

Güç optimizasyonu. Nasıl yapacaksın? Gücü kesip açsan? Süper fikir! Kodta var mı? meh. Çalışıyor mu? Hayır. Başka nasıl bir çözüm olabilir? Devre kartını yeniden tasarlasan? Devre tasarlamayı biliyor musun? Bugüne kadar yaptıgın devrelerde kullandığın 40 tanesi $1.65 olan kabloların çoğu tamassızlık yaptıgı için öğrenmeye başlamıştın.

O zaman hadi başla bakalım devre tasarlamaya. Önce breadboard da başla birşeye, gücü ne kadar düşürebiliyorsun? Yaptıgın hesaplara göre halen bir ay falan piller dayanacak, neyse yap bir prototip teste bırak bakalım, ölçersin bir ara. Bu zamana kadar ne yaptın?

Sorunu belirledin, nasıl çözeceğinle ilgili araştırma yaptın, bir kaç tane prototip yaptın… ne kadar zaman geçti? 3 ay. Ne kadar zaman kaldı? 9 ay. Tam bu noktada tekrar kendine sordun değecek mi diye… cevap alamadın ve devam ettin.

Create your website with WordPress.com
Get started